Знову про підручники

27 Вересня 2024, 17:30
Знову про підручники 140
Знову про підручники

Чи готові батьки та педагоги задля покращення якості підручників отримати підручники з відтермінуванням на 1 рік?

Сьогодні прокоментувала каналу 1+1 тему підручників.
Оскільки мій час в ефірі буде дуже обмеженим, напишу тут головну свою ідею, за яку можуть закидати камінням.
На мою думку, головними причинами такого стану підручників: помилки, науковий та нецікавий текст тощо, є дуже стислі терміни створення підручників. Від грифування: експертиза та надання дозволу на використання – 2 місяці, оголошення підручників та приймання матеріалів від авторів та видавництв 1 – 2 місяці до ознайомлення та вибору вчителями підручників – 2 тижні.
За кордоном підручники пишуться від 1 до 4 років.
Запровадили апробацію, це чудово.
Але розгляньмо приклад апробації підручників 8-х класів у 2024 – 2025 навчальному році.
Апробація – певне випробування підручника до його закупівлі за державні кошти вчителями. Вчителі використовують підручники, повідомляють про помилки, неузгодженості тощо. Ця процедура має покращити якість підручників. Окрема проблема – вчителі не зацікавлені в апробації, якщо, звісно, їх не знайде відповідне видавництво.
Отож – вчитель має взяти підручник для 8 класу та навчати за ним учнів протягом 2024 –2025 навчального року. Але підручник навесні 2025 року необхідно вже подати на конкурс, а до цього – пройти процедуру грифування на 2 місяці. Тобто, фактично, апробація підручників для 8 класу триватиме пів року.
Тож я вважаю, що варто збільшити терміни створення підручників з їх апробацією. А для цього варто відкласти конкурс підручників хоча б на 1 рік.
І тут варто звернутися до батьків та вчителів – чи готові вони задля покращення якості підручників отримати підручники з відтермінуванням на 1 рік. 
Тобто зробити певну паузу та провести конкурс підручників для 8 класу не у 2025, а у 2026 році. І школи отримають підручники також у 2026 році.
Це також дасть змогу якісно підготуватися до реформи профільної старшої школи.
Бо з року в рік бачимо погану якість підручників, але нічого не змінюється.
Але на це йдуть чималі витрати державного бюджету і це під час війни.
Можливо варто припинити цей марафон щодо видання неякісних підручників?
Проте тут також є питання – чи готові МОН, комітет з питань освіти Верховної Ради до таких радикальних, але потрібних кроків?

Наразі процедуру апробації, грифування та конкурсу підручників передали від Інституту модернізації змісту освіти до Українського інституту розвитку освіти. Відтермінування на 1 рік дало б можливість розробити нову процедуру створення підручників, удосконалити процедури тощо.

 

Коментар
09/10/2024 Вівторок
08.10.2024