Школи й родини учнів ВПО запрошують долучитися до міжнародного дослідження
Університет Іллінойс (Chicago Center for Global Health Proposal) запрошує українські загальноосвітні школи до участі в міжнародному дослідженні.
Школи й громади, які відповідають викладеним нижче вимогам і готові взяти участь у дослідженні Університету Іллінойс, можуть заповнити аплікаційну форму. Про це інформують у НУШ.
Дослідження є тривалим у часі (24 місяці). Його будуть супроводжувати команди Університету Іллінойс та ГО «Смарт освіта».
Школи мають відповідати таким вимогам:
- у школі навчається мінімум 25 дітей ВПО;
- школа готова надати своє приміщення для проведення дослідження (зустріч з учасниками);
- у школі є мінімум три працівники, які візьмуть участь у дослідженні у ролі фасилітаторів і будуть проводити зустрічі із сім’ями-учасниками дослідження.
Фасилітатори мають пройти відбір у форматі інтерв’ю та 20-годинне навчання.
Вимоги до фасилітаторів такі:
- вони є працівниками школи, де навчаються діти з ВПО;
- є українцями/українками;
- мають досвід догляду (опіки) за іншими людьми (дітьми чи дорослими);
- рівень володіння англійською мовою є перевагою;
- мають гарні навички міжособистісної взаємодії.
У дослідженні беруть участь не лише діти ВПО, але й усі їхні сім’ї, які мають дати письмову згоду на участь. Крім того, у сім’ї має бути дитина чи хтось із дорослих, хто має досвід переживання емоційно складної події, але не обов’язково травматичної. Ще один критерій – у сім’ї є хоча б один із батьків, віком 18-55 років, і дитина старша від семи років.
Дослідження послуговується науково-доказовим методом інтервенцій, що базуються на груповій моделі роботи із сім’ями. Модель передбачає чотири зустрічі по 100 хвилин із сім’ями, що беруть участь у дослідженні.
Розробляючи модель, дослідники Університету Іллінойс зосереджувалися на науково-експериментальних доказах, що досвід війни та вимушеного переселення має безпосередній вплив на сімейну систему – особливо за умови проживання втрати, розлучення, підвищення внутрішньосімейного напруження, змін у розподілі сімейних ролей, втраті соціальних зв’язків, що є чинниками ризику для психічного здоров’я.
Інтервенції в роботі із сім’ями впливають на міцність внутрішніх сімейних зв’язків, які виражаються у сімейній комунікації, стратегіях вирішення проблем, стосунках між батьками й дітьми, у розвитку навичок батьківства.
Групова модель роботи із сім’ями впливає на всю сімейну систему й довела свою ефективність під час апробації методу в Косово, Боснії, Сирії, Іраку та Афганістані.