Як впроваджують НУШ у Великоомелянському ліцеї на Рівненщині
![Діти. Фото ілюстративне Діти. Фото ілюстративне](https://osvita.rayon.in.ua/storage/cache/images/upload/news/37/2023-08/23-TP0aqLrz/700x371-64e5b98915df0.webp)
У 2017 році Великоомелянський ліцей на Рівненщині разом із сотнею інших навчальних закладів став пілотним у впровадженні реформи НУШ.
Якщо цьогоріч усі НУШівці переходять до шостого класу, то в ліцеї до сьомого.
Як впроваджують тут принципи НУШ розповіли у департаменті освіти і науки Рівненщини.
«Оцінювати не можна, цінувати» – значима фраза і від місця коми в ній багато чого залежить. Наприклад, дитяча віра в себе — фундамент маленького «Я». В Новій українській школі оцінка не відіграє роль «батога чи пряника», а навпаки – заохочення та формування прагнення до знань», – говорять освітяни.
Ціннісні орієнтири НУШ, нові державні стандарти освіти вимагають нових підходів не лише до організації навчального процесу, але й до оцінювання навчальних досягнень учнів.
У школі НУШ поступово відходять від оцінювання дітей та їхніх знань з метою порівняння одне з одним. Нова українська школа пропонує компетентнісний підхід, в якому важливо не лише чого конкретно діти навчились та що треба підтягнути, а й для чого ці навички їм знадобляться в житті.
Водночас, значення слова «оцінювання» не обмежується виставленням оцінки. Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками щодо навчальних досягнень учня на підставі всім зрозумілих цілей і критеріїв.
Чути бажання, думки дітей та сприймати їх, як рівних собі. Такого принципу дотримуються в НУШ Великоомелянського ліцею, розповідає його директорка Ірина Літвінчук.
Як педагоги ліцею пройшли ці роки, що змінилося та про результати реформи у закладі детальніше дивіться у сюжеті.