У центрі етичних досліджень Українського католицького університету завершилася чергова наукова школа

26 Вересня 2023, 14:13
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності 355
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності

На базі Міжнародного інституту етики і проблем сучасності Українського католицького університету завершилася наукова школа «Цілісний людський розвиток в дії».

Вона стала продовженням серії шкіл від Інституту та Факультету суспільних наук УКУ після літньої школи в Хорватії та школи від Інституту родини та подружнього життя Українського католицького університету, – повідомили в освітній установі. 

Учасники школи, викладачі та працівники Українського католицького університету, мали нагоду вивчити теоретичні компоненти концепції цілісного розвитку людини, а також дізнатися про механізми її втілення на практиці через інструменти суспільно-орієнтованого навчання. 

Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності

Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності

Окремим блоком програми школи стало дослідження історико-культурного заповідника «Тустань (Tustan')». 

Василь Рожко та Андрій Котлярчук розповіли про багатогранну роботу із заповідником, музеєм та громадою села Урич. 

«Принцип роботи команди Тустані  – це не просто збереження культурної спадщини, а продовження її життя», – йдеться у повідомленні.

Учасники школи, своєю чергою, запропонували низку ідей, як можна розширити та розвинути роботу заповідника. 

Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності

Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності

Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності

Окрім того, після завершальної сесії про суспільно-орієнтоване навчання від  Olya Matiychuk, викладачі-учасники школи повернулись до роботи з реальними ідеями впровадження практики СОН у свої навчальні курси. 

Олександра Ляшенко описує свій досвід участі в школі.

«Школа цілісного людського розвитку в дії трапилася дуже вчасно. Не у сенсі тут і зараз, а глобальніше, на теренах життєвого простору, з перспективи 570 днів війни та оптики життя без поділу на професійне й особисте в риториці «серед яких нещасть нам пощастило жити». Жодна довгочитанка з мережива рефлексій неспроможна була б увібрати усі барви пережитого тут досвіду від усвідомлення теоретичних підвалин ЦЛР до розуміння механіки й інструментарію елементів його втілення крізь оптику суспільно-орієнтованого навчання. Фортеця Тустань – це особливий сюжет не лише Школи, але і цілої методології не просто збереження, але і животворення культурної спадщини».

Ірина Паслась так коментує свої враження.

«Школа цілісного людського розвитку стала для мене з однієї сторони зануренням у спільноту УКУ, нові знайомства, глибше розуміння процесів та праці кожного, а з іншої – новим досвідом генерування ідей, пошуком шляхів особистої та колективної корисності, причетності, розвитку та впливів на спільне майбутнє».

Наразі у закладі освіти триває підготовка до наступної наукової школи.

Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності
Учасники та учасниці наукової школи. Фото: Міжнародний інститут етики і проблем сучасності

Коментар
10/12/2023 Субота
09.12.2023
08.12.2023