Викладачки Луцького національного технічного університету переймали досвід у австрійських колег
Науковиці Луцького національного технічного університету побували на воркшопі в австрійському Технічному університеті Граца (TU Graz) та записали серію промоційних роликів для майбутнього масового відкритого онлайн-курсу з відкритої науки, який розробляється в рамках проєкту OPTIMA.
Учасницями міжнародного проєкту стали деканеса факультету цифрових, освітніх та соціальних технологій, менеджера проєкту OPTIMA від університету Галину Герасимчук, деканеса факультету комп’ютерних та інформаційних технологій Інну Кондіус, завідувачка кафедри іноземної та української філології Алла Мартинюк, – повідомили у Луцькому національному технічному університеті.
Викладачки долучилися до навчального семінару з відкритої науки та відкритих освітніх ресурсів в межах проєкту «Open Practices, Transparency and Integrity for Modern Academia» (OPTIMA), Erasmus+.
«Відкриті практики, прозорість та доброчесність для сучасної вищої школи» (саме так проєкт перекладається українською) передбачає впровадження ідей та практик відкритої науки в Україні з метою покращення якості освітніх послуг.
Учасники та учасниці поглиблювали знання з різних аспектів відкритої науки, готувалися до створення відкритого освітнього ресурсу.
У програмі взяли участь представники українських освітніх закладів та наукових установ, а також партнери проєкту з Франції, Польщі, Бельгії та Нідерландів.
Із 16 по 20 жовтня 2023 року учасники та учасниці проєкту переймали досвід одного з найсильніших ЗВО Австрії TU Graz, який був заснований ще у 1811 році та охоплює широкий спектр інженерних, наукових та гуманітарних досліджень.
На сьогоднішній день в університеті працює понад 3 тисячі фахівців, 2306 з яких – наукові співробітники. Число студентів перевищує 13 тисяч, 20 % з них – іноземні студенти. Університет складається з 7 факультетів і 94 інститутів.
Програма передбачала серію лекцій, презентацій, воркшопів та ознайомчих екскурсій.
Значну увагу приділили огляду відкритих освітніх платформ та ресурсів, які імплементовані на національному рівні.
Так, iMOX (Massive Open Online Courses), яку презентував Мартін Ебнер, налічує 150 онлайн курсів, 60 000 активних акаунтів та була започаткована TU Graz і University of Vienna у 2013 році; Digital University Hub – платформа з 22 австрійських університетів з питань цифрової трансформації; Digital Blueprint – інструменти університетів спільноти, а саме базові компоненти з відкритим вихідним кодом для інтерфейсів, автентифікації та безпеки.
Також під час воркшопу науковці вивчали досвід TU Graz з управління даними досліджень (Research Data Management), практики роботи з даними, супроводу життєвого циклу даних та керування ними, а також закріплення знань під час тренінгу з розробки плану управління даними проєкту.
Учасники проєкту відвідали студії запису, де створюють контент для освітніх курсів та записали проморолики для масового відкритого онлайн-курсу з відкритої науки, який розробляється в рамках проєкту OPTIMA.
Досвідом впровадження відкритих досліджень та методами відтворюваності в різних галузях знань в Норвегії поділилася науковиця Агата Бочинська.
Серж Горбач розповів про засади відкритого рецензування в Данії та провів кілька воркшопів з учасниками проєкту.
Після цього учасники ознайомилися з платформою відкритого рецензування https://peers.international/, яка розроблена командою Львівської політехніки та активно використовується для розміщення матеріалів конференцій переміщених університетів.
На завершення воркшопу учасники обговорили наступні кроки для створення масового відкритого онлайн-курсу з відкритої науки у проєкті OPTIMA на платформі https://examenarium.sumdu.edu.ua/, яку координує Сумський державний університет.