Як взаємодіяти батькам та інклюзивно-ресурсним центрам
У інклюзивно-ресурсних центрах дітям з особливими освітніми потребами допомагають здобути право на дошкільну та загальну середню освіту, зокрема у закладах професійної, професійно-технічної, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти. У Центрах проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові та інші послуги.
Про це інформують на сайті Освітнього омбудсмена.
Комплексну психолого-педагогічну оцінку проводять протягом місяця за письмовим чи онлайн зверненням:
- одного з батьків або інших законних представників дитини;
- особи, зокрема яка досягла 14 років за погодженням із батьками, іншими законними представниками;
- органів опіки та піклування;
- повнолітньої особи.
Якщо під час оцінки в дитини виявили особливі освітні потреби, то Центр здійснює її системний кваліфікований супровід.
На період надзвичайної ситуації чи воєнного стану комплексну оцінку проводять протягом тижня з моменту подання звернення. Також інклюзивно-ресурсний центр визначає категорії або тип особливих освітніх потреб (труднощів) дитини, ступінь їх прояву та рівень підтримки дитини в закладі освіти.
У Центрі складають висновок про комплексну оцінку дитини та ознайомлюють із ним батьків або ж законних представників і необхідністю створення умов для навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти, якщо дитина здобуває дошкільну чи загальної середню освіту.
Особливі освітні потреби є підставою для:
- забезпечення дитині навчання в інклюзивному класі чи групі, створення індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- зарахування дитини до закладів спеціальної освіти, спеціальної школи або навчально-реабілітаційного центру;
- зарахування до спеціальних груп чи класів;
- створення індивідуальної програми розвитку для дітей, які здобувають освіту за формою педагогічного патронажу.