Надолуження прогалин у навчанні: в Україні презентували дослідження та платформу для підтримки учнівства

02 Травня 2024, 10:14
В Україні презентували дослідження та платформу для підтримки учнівства 1515
В Україні презентували дослідження та платформу для підтримки учнівства

У Києві відбувся захід  «Формування в учнівства життєвих навичок як нагальна умова для надолуження прогалин у навчанні», в межах якого презентували результати дослідження навичок майбутнього в учнівства й новий проєкт із подолання освітніх втрат. 

Про це повідомили на сайті Міністерства освіти і науки України.

Торік Україна вже брала участь у міжнародному дослідженні  соціально-емоційних навичок – «ДоСЕН». Тоді у дослідженні взяли участь майже 5 тисяч дітей із 19 регіонів. Тож результати є репрезентативними для всіх регіонів, окрім Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Харківської та Херсонської областей і Криму.

Дослідження на національному рівні проводила громадська організація «ЕдКемп Україна».

Опитування продемонструвало, що у старшокласників менш розвинені навички мотивації, довіри, оптимізму й упевненості, ніж у молодших учнів. 

Водночас молодші діти гірше вміють співпереживати й демонструють нижчі показники толерантності, відповідальності, креативності та допитливості. 

Добре ж сформовані соціально-емоційні навички впливають на успішність і мотивацію до навчання.

З детальними результатами дослідження можна ознайомитися за покликанням.

«У моменти змін, невизначеності та травми соціально-емоційні навички особливо важливі, можливо, ще важливіші за традиційні навички. Знайти орієнтири, бути ефективними, мати свободу волі й мобілізувати свої когнітивні, соціально-емоційні ресурси — такі речі в момент кризи дуже важливі», – говорить Андреас Шляйхер, засновник досліджень PISA і ДоСЕН, директор Директорату освіти та навичок ОЕСР.

Також експерт додав, що саме інвестиція в розвиток соціально-емоційних навичок у воєнні та повоєнні часи може не тільки підтримати освіту, учнівство, батьківство, педагогів, а й стати ресурсом стрімкого розвитку освіти.

«Уперше таке масштабне дослідження стосувалося не академічних знань, а саме м’яких навичок. І це не менш важливий фокус. Концепція Нової української школи передбачає формування компетентностей, водночас маємо ще чимало роботи, щоб остаточно перейти від парадигми завчання інформації до аналізу, рефлексії та креативності. Вдячний партнерам за те, що участь України в дослідженні стала можливою. Спільно працюємо над розвитком нашого людського капіталу», — зазначив Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України.

У межах події презентували платформу «Повір» – вона призначена для підтримки учнівства, що зіткнулося з викликами в навчанні. На платформі діти зможуть «підтягнути» математику, українську та англійську мови в гейміфікованому форматі.

Її апробація триватиме до кінця 2024 року й охопить 2000 дітей. 

Коментар
10/09/2024 Вівторок
10.09.2024
09.09.2024