Українське учнівство має один із найвищих у світі показників емоційної стійкості: результати ДоСЕН

29 Травня 2024, 13:21
Українське учнівство має один із найвищих у світі показників емоційної стійкості: результати ДоСЕН 1331
Українське учнівство має один із найвищих у світі показників емоційної стійкості: результати ДоСЕН

Державна служба якості освіти України спільно з Громадською організацією «ЕдКемп Україна» презентували результати дослідження соціально-емоційних навичок українських школярів – ДоСЕН. У дослідженні представлені результати вимірювання соціально-емоційних навичок школярів 10 та 15 років.

Про це Район.Освіта повідомили у Державній службі якості освіти у Волинській області. 

Зокрема, у вибірці презентовані дані із 230 закладів освіти, вісім із яких – волинські школи, також вона охоплювала різні типи населених пунктів та майже всі регіони України.

ДоСЕН замірювало такі соціально-емоційні навички:

  • навички виконання завдань – наполегливість, відповідальність, самоконтроль, мотивація досягати цілі;
  • навички регуляції емоцій – стресостійкість, контроль над емоціями, оптимізм;
  • навички взаємодії з іншими – впевненість у собі, товариськість, енергійність;
  • навички широти кругозору – допитливість, креативність, толерантність;
  • навички залученості – співпереживання, довіра.

За даними дослідження, соціально-емоційні навички ліпше сформовані у 10-річних українських учнів та учениць, аніж у 15-річних. 

Та 10-річні діти менше співпереживають, проявляють толерантність, відповідальність, креативність, допитливість. А от старшокласники продемонстрували слабше розвинені навички мотивації досягати, довіри, оптимізму, енергійності й упевненості в собі. 

«Дослідження дало незвичайні результати. Виявилося, що українське учнівство має показник стійкості на рівні 12% – один із найвищих у світі, що засвідчує розвиненість соціально-емоційних навичок. Наші учні й учениці ліпше піклуються про своє здоров’я, адже рідше пропускають сніданки, частіше виконують фізичні вправи, споживають фрукти та овочі, краще сплять попри все та мають найнижчий рівень так званої навчальної тривожності», – повідомив Руслан Гурак, Голова Державної служби якості освіти України, презентуючи вибрані результати ДоСЕН в Україні.

Також за результатами дослідження, у службах дійшли висновку, що соціально-емоційні навички добре впливають на низку факторів розвитку дітей, зокрема:

  • позитивно впливають на здоров’я і благополуччя, навчальні результати й перспективи щодо професії та кар’єри;
  •  є помічними на високих освітніх рівнях, де вимоги й навантаження вищі, через що можна не впоратися і «випасти» з навчання;
  •  сприяють скороченню нерівності у досягненні важливих життєвих результатів, якщо забезпечено рівний доступ учнівства зі сприятливими і
  • несприятливими передумовами до соціально-емоційного навчання.
Коментар
19/09/2024 Четвер
19.09.2024
18.09.2024