Українське учнівство має один із найвищих у світі показників емоційної стійкості: результати ДоСЕН
Державна служба якості освіти України спільно з Громадською організацією «ЕдКемп Україна» презентували результати дослідження соціально-емоційних навичок українських школярів – ДоСЕН. У дослідженні представлені результати вимірювання соціально-емоційних навичок школярів 10 та 15 років.
Про це Район.Освіта повідомили у Державній службі якості освіти у Волинській області.
Зокрема, у вибірці презентовані дані із 230 закладів освіти, вісім із яких – волинські школи, також вона охоплювала різні типи населених пунктів та майже всі регіони України.
ДоСЕН замірювало такі соціально-емоційні навички:
- навички виконання завдань – наполегливість, відповідальність, самоконтроль, мотивація досягати цілі;
- навички регуляції емоцій – стресостійкість, контроль над емоціями, оптимізм;
- навички взаємодії з іншими – впевненість у собі, товариськість, енергійність;
- навички широти кругозору – допитливість, креативність, толерантність;
- навички залученості – співпереживання, довіра.
За даними дослідження, соціально-емоційні навички ліпше сформовані у 10-річних українських учнів та учениць, аніж у 15-річних.
Та 10-річні діти менше співпереживають, проявляють толерантність, відповідальність, креативність, допитливість. А от старшокласники продемонстрували слабше розвинені навички мотивації досягати, довіри, оптимізму, енергійності й упевненості в собі.
«Дослідження дало незвичайні результати. Виявилося, що українське учнівство має показник стійкості на рівні 12% – один із найвищих у світі, що засвідчує розвиненість соціально-емоційних навичок. Наші учні й учениці ліпше піклуються про своє здоров’я, адже рідше пропускають сніданки, частіше виконують фізичні вправи, споживають фрукти та овочі, краще сплять попри все та мають найнижчий рівень так званої навчальної тривожності», – повідомив Руслан Гурак, Голова Державної служби якості освіти України, презентуючи вибрані результати ДоСЕН в Україні.
Також за результатами дослідження, у службах дійшли висновку, що соціально-емоційні навички добре впливають на низку факторів розвитку дітей, зокрема:
- позитивно впливають на здоров’я і благополуччя, навчальні результати й перспективи щодо професії та кар’єри;
- є помічними на високих освітніх рівнях, де вимоги й навантаження вищі, через що можна не впоратися і «випасти» з навчання;
- сприяють скороченню нерівності у досягненні важливих життєвих результатів, якщо забезпечено рівний доступ учнівства зі сприятливими і
- несприятливими передумовами до соціально-емоційного навчання.