Українська міфологія у VR та AR: студенти розробили 3D-персонажів за мотивами «Лісової пісні»
У чорновому варіанті драма-феєрія «Лісова пісня» була написана влітку 1911 року в Кутаїсі впродовж 10–12 днів. Остаточне доопрацювання та редагування твору тривало до жовтня того ж року. Пройшло уже понад століття, а образи, які створила Леся Українка, надихають усе нові й нові покоління на творчість.
Для розвитку України необхідно генерувати нові ідеї та популяризувати українську культуру у світі. Команда студенток із Луцька – Карина Гриценя, Юлія Шевчук, Каміла Іванова, Марта Навроцька та їхня team leader Марія Назарчук розробили концептуальний проєкт віртуального та фізичного одягу. Про це інформує Район.Освіта.
Усім у світі знайомі персонажі легендаріуму Толкіна, істоти скандинавської міфології або «Відьмака» Анджея Сапковського. То чому увесь світ не знає українських міфічних персонажів, наприклад, із творів Лесі Українки? Леся Українка є патронесою вишу, саме тому її всесвітньо відомий твір «Лісова пісня» команда студентів й обрала як ідейне джерело.
Віртуальна мода активно набуває популярності у світі, такі гіганти, як Meta, лише рік тому першими представили колекцію одягу для аватарів на онлайн-ринку одягу. Саме тому студенти прагнуть популяризувати українську культуру через використання прогресивних науково-технічних рішень (VR та AR) у поєднанні з новітніми модними тенденціями, які можна опанувати, саме на кафедрі дизайну Волинського національного університету імені Лесі Українки. Учасниці хакатону «Hack the culture» розробили серію концептуального вбрання на основі персонажів твору, а саме Водяника, Лісовика, Мавки, Потерчат, Куця, Перелесника, Русалки Водяної, Русалки Польової, Злидні.
Наступним етапом роботи було створення персонажів у 3D, які у майбутньому можна буде приміряти у Meta Realities, або купити у Meta Avatzars store. Студентки запропонували, аби споживач у перші три місяці від початку запуску проєкту, міг безплатно приміряти 3D-моделі концептуального вбрання перших п’яти персонажів української міфології. Згодом асортимент моделей будуть розширювати.
Паралельно з цим планують запустити лінію фізичного одягу, яка буде представлена окремими елементами вбрання з кожної 3D-моделі, розробленої на основі міфологічного персонажа.
Кожен з представлених у колекції елементів вбрання буде мати QR-код у вигляді елемента української народної символіки. Якщо споживач купує фізичний одяг, то зможе просканувати QR-код й це дасть можливість приміряти повний комплект вбрання персонажа на аватарі у Meta Realities
Ідея покликана діяти, щоб приносити користь, а саме популяризувати персонажів української міфології, фольклору та народних вірувань і надалі перетворити їх на впізнаваний бренд. Якщо наша культура буде впізнаваною, це буде сприяти зацікавленості нею у світі та збільшенню потенційної можливості залучення фінансових надходжень для її збереження та дослідження.