Українська міфологія у VR та AR: студенти розробили 3D-персонажів за мотивами «Лісової пісні»

11 Червня 2024, 17:00
Українська міфологія у VR та AR: студенти розробили 3D-персонажів за мотивами «Лісової пісні» 668
Українська міфологія у VR та AR: студенти розробили 3D-персонажів за мотивами «Лісової пісні»

У чорновому варіанті драма-феєрія «Лісова пісня» була написана влітку 1911 року в Кутаїсі впродовж 10–12 днів. Остаточне доопрацювання та редагування твору тривало до жовтня того ж року. Пройшло уже понад століття, а образи, які створила Леся Українка, надихають усе нові й нові покоління на творчість. 

Для розвитку України необхідно генерувати нові ідеї та популяризувати українську культуру у світі. Команда студенток із Луцька – Карина Гриценя, Юлія Шевчук, Каміла Іванова, Марта Навроцька та їхня team leader Марія Назарчук розробили концептуальний проєкт віртуального та фізичного одягу. Про це інформує Район.Освіта.

Злидні, Русалка, Лукаш
Злидні, Русалка, Лукаш

Усім у світі знайомі персонажі легендаріуму Толкіна, істоти скандинавської міфології або «Відьмака» Анджея Сапковського. То чому увесь світ не знає українських міфічних персонажів, наприклад, із творів Лесі Українки? Леся Українка є патронесою вишу, саме тому її всесвітньо відомий твір «Лісова пісня» команда студентів й обрала як ідейне джерело.

Віртуальна мода активно набуває популярності у світі, такі гіганти, як Meta, лише рік тому першими представили колекцію одягу для аватарів на онлайн-ринку одягу. Саме тому студенти прагнуть популяризувати українську культуру через використання прогресивних науково-технічних рішень (VR та AR) у поєднанні з новітніми модними тенденціями, які можна опанувати, саме на кафедрі дизайну Волинського національного університету імені Лесі Українки. Учасниці хакатону «Hack the culture» розробили серію концептуального вбрання на основі персонажів твору, а саме Водяника, Лісовика, Мавки, Потерчат, Куця, Перелесника, Русалки Водяної, Русалки Польової, Злидні.

Водяник, Куць, Мавка
Водяник, Куць, Мавка

Куць, Русалка, Водяник
Куць, Русалка, Водяник

Наступним етапом роботи було створення персонажів у 3D, які у майбутньому можна буде приміряти у Meta Realities, або купити у Meta Avatzars store. Студентки запропонували, аби споживач у перші три місяці від початку запуску проєкту, міг безплатно приміряти 3D-моделі концептуального вбрання перших п’яти персонажів української міфології. Згодом асортимент моделей будуть розширювати.

Паралельно з цим планують запустити лінію фізичного одягу, яка буде представлена окремими елементами вбрання з кожної 3D-моделі, розробленої на основі міфологічного персонажа. 

Потерчата, Перелесник,Русалка
Потерчата, Перелесник,Русалка

Русалка, Перелесник, Потерчата
Русалка, Перелесник, Потерчата

Кожен з представлених у колекції елементів вбрання буде мати QR-код у вигляді елемента української народної символіки. Якщо споживач купує фізичний одяг, то зможе просканувати QR-код й це дасть можливість приміряти повний комплект вбрання персонажа на аватарі у Meta Realities                  

Ідея покликана діяти, щоб приносити користь, а саме популяризувати персонажів української міфології, фольклору та народних вірувань і надалі перетворити їх на впізнаваний бренд. Якщо наша культура буде впізнаваною, це буде сприяти зацікавленості нею у світі та збільшенню потенційної можливості залучення фінансових надходжень для її збереження та дослідження.

 

Коментар
09/10/2024 Вівторок
08.10.2024