Реформа старшої школи в Україні: як будуть формувати та обирати профілі академічних ліцеїв

21 Червня 2024, 18:00
Реформа старшої школи в Україні: як будуть формувати та обирати профілі академічних ліцеїв 1266
Реформа старшої школи в Україні: як будуть формувати та обирати профілі академічних ліцеїв

У межах реформи старшої школи в Україні,  формування профілів у академічних ліцеях відбуватиметься за декілька етапів.

Про це повідомили на сайті «НУШ» з посиланням на виступ Ігоря Хворостяного під час освітнього фестивалю у Львові.

На першому етапі громади аналізують суспільні пріоритети та очікування батьків, згодом формують власне бачення, на третьому етапі оцінюють спроможність.

На четвертому етапі вибирають зміст, навчальні програми та методи організації навчання, п'ятий етап – реалізовують вибір учнів.

Учні на першому та другому етапах аналізують вподобання та визначають потреби, на третьому етапі декларують запити, а на п'ятому – обирають предмети, модулі й проєкти.

Також Ігор Хворостяний зазначив, що для дітей додадуть саме 10 клас. І саме під час навчання у ньому учні зможуть «пошукати себе», спробувати нові предмети, наздогнати освітні втрати.

Тому у 10 класі буде й найбільша кількість предметів.

Навчальну програму для десятикласників також визначатимуть у декілька етапів:

  • вибір профілю навчання;
  • вибір курсів у межах профілю;
  • вибір курсів поза профілем;
  • вивчення обов’язкових предметів.

З 10 до 12 класу кількість годин призначених на обов'язкові дисципліни зменшуватиметься, а кількість годин для предметів за вибором буде зростати.

 «Але дуже важливо не ототожнювати профіль із галуззю. Бо якщо я, наприклад, візьму профіль STEM, то там буде не лише математична чи природнича галузь. У профільній моделі учень або учениця поглиблено вивчає одні предмети/інтегровані курси, а інші – на основному рівні», – пояснив Ігор Хворостяний.

Нині в стандарті освіти є дев'ять галузей та вони не завжди будуть дорівнювати профілям: мистецька,громадянська та історична,  інформатична, мовно-літературна, математична, природнича, технологічна, соціальні і здоров’язбережувальна, фізкультурна.

Також він розповів, що Академія педагогічних наук визначила спеціальні кластери на які мають можливість орієнтуватися заклади освіти: суспільно-гуманітарний, STEM та мовно-літературний.

Та департаменти освіти повинні стежити за балансом профілів у межах своєї області.

Коментар
16/07/2024 Вівторок
16.07.2024
15.07.2024