Оприлюднили І том звіту «Стан українського навчання та рівності в освіті» за підсумками PISA-2022
Спеціалісти українського центру оцінювання якості освіти підготували переклад українською мовою тому І міжнародного звіту за результатами циклу PISA-2022 «Стан навчання та рівності в освіті».
Про це повідомили на сайті Центру.
«У грудні 2023 року світова спільнота мала змогу вперше ознайомитися з результатами восьмого циклу наймасштабнішого міжнародного дослідження якості освіти PISA – Programme for International Student Assessment, основний етап якого провели 2022 році, адже саме в грудні в Парижі відбулася презентація тому І міжнародного звіту «Стан навчання та рівності в освіті» за підсумками PISA-2022. У цей самий час Український центр оцінювання якості освіти за підтримки Міністерства освіти і науки України, ЮНІСЕФ Україна представили Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти РІSA-2022», – пишуть на сайті.
Цей том містить вступ і вісім розділів, а також значну кількість додатків, які будуть у пригоді освітнім аналітикам. Тут представлено інформацію про результати навчальних досягнень 15-річних підлітків з усього світу в таких галузях, як читання, математика та природничо-наукові дисципліни, порівняно з результатами попереднього циклу PISA, проведеного 2018 року.
Зокрема, у цьому томі проаналізовано вплив на успішність 15-річних гендерних відмінностей, соціально-економічного статусу, іммігрантського походження та дистанційної форми навчання.
Крім цього у перекладі представлені матеріали із питань:
- зміни в успішності та в рівності в освіті між 2018-2022 роками;
- рівність в освіті та її вплив на успішність учнівства;
- іммігрантське походження й успішність учнівства;
- довгострокові тенденції успішності та рівності в освіті.
«Крім обґрунтованих даних, особливу цінність у цьому томі міжнародного звіту мають висновки й рекомендації, наведені в кожному розділі, а конденсовано – у розділі 8, де узагальнено досвід багатьох країн, яким удалося, зіткнувшись із проблемами періоду пандемії, знайти внутрішні ресурси, щоб підтримати навчальну успішність учнівства на належному рівні, а то й покращити її, і водночас забезпечити рівність і справедливість у своїх освітніх системах. Цей досвід потребує якнайретельнішого вивчення задля пошуку й імплементації того, що може бути корисним і дієвим для української освітньої системи з огляду на складну поточну ситуацію», – інформують на сайті.