У Литві розроблять адаптивний проєкт школи для України
Литовська ініціатива «Школа майбутнього для України», метою якої було розробити безплатний адаптивний технічний проєкт школи, оголосила переможця міжнародного архітектурного конкурсу.
Про це інформують на сайті Міністерства освіти науки України.
У конкурсі взяли участь команди з 10 країн. Кожна з них повинна була співпрацювати з архітекторами з України, а загалом журі оцінило 15 проєктів.
Заявки відбирали за такими критеріями:
- якість архітектурної ідеї;
- адаптивність;
- функціональність,;
- стійкість;
- вартість проєктних послуг.
Перемогу здобула команда архітекторів з Італії Scandurra Studio Architeturra Srl, яка співпрацювала з українським архітектором Михайлом Вустянським.
Технічний проєкт школи громади в Україні зможуть використати для відбудови та будівництва нових шкіл.
Також він буде доступним й для міжнародних партнерів, які беруть участь у проєктах відновлення. Проєкт запланували завершити в лютому 2025 року.
«Російсько-українська війна – це екзистенційна боротьба України за майбутнє. Ворог прагне захопити наші землі, знищити мову, культуру й завадити виростити покоління вільних українців. Тому відбудова й розвиток освіти сьогодні важливі як ніколи. Кожна відновлена школа, кожне укриття і повернення до очного навчання — це крок до збереження нашої ідентичності. Розроблення адаптивного технічного проєкту школи — це можливість відновити більшу кількість закладів завдяки економії коштів і часу на створення проєктів. Дякую партнерам з Литви за постійну підтримку нашої освіти й започаткування ініціативи «Школа майбутнього для України», – заявив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Ініціаторами є уряд Литви. А реалізацією займається Центральне агентство управління проєктами в партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Спілкою архітекторів Литви та Агентством відновлення України. зазначимо, що Литовський Фонд розвитку співпраці та гуманітарної допомоги виділив на проєкт 500 тисяч євро.
Проєкт-переможець, який підготувала команда з Італії у співпраці з українським архітектором, зосередився на ефективному використанні матеріалів і раціональних будівельних рішеннях, які забезпечать економічність і нададуть змогу використовувати простір школи для занять як у приміщенні, так і на відкритому повітрі.
Також приміщення школи планують використовувати й для громадських потреб, наприклад для тренінгів і обговорень.
Для будівництва школи розробники запропоновали модульну систему, яка забезпечує можливість адаптовувати проєкт до різних умов. Зокрема, буде можливість обрати розмір приміщення без значних структурних змін у проєкті, а матеріали повторно використати, що зробить будівництво більш стійким.