Зниження знань учнів: що кажуть результати НМТ та дослідження PISA
За даними дослідження PISA – 2022, яке оцінює освітню підготовку підлітків, та за підсумками національного мультипредметного тесту 2024 року, в українських учнів спостерігаються значні освітні втрати, особливо через відсутність в дітей навичок критичного мислення, аналізу та логічного обґрунтування.
Про це інформують на сайті «Education.ua».
«Якщо подивитися на об’єктивні дані про якість знань, картина виглядає не так оптимістично. Наприклад, дослідження PISA – 2022, яке оцінює освітню підготовку підлітків, виявило, що 42 % українських учнів не досягли базового рівня з математичної грамотності, 41 % – з читацької, а 34 % – з природничої», – пишуть на сайті.
Схожі результати продемонстрували й підсумки НМТ – 2024. Адже іспит не склали 40 753 учасники.
«Звісно, на це вплинув і новий формат проведення, тобто більша кількість предметів на іспиті, і підвищення прохідних балів, та все ж статистика сигналізує про певні тривожні моменти. Найважчою дисципліною для учнів виявилася математика: її не подолали понад 36 тисяч учасників, а середній бал із цього предмета становить лише 132,5. З географії цього року немає жодного учасника, який би отримав найвищий результат, тобто 200 балів», – повідомили на сайті.
Якщо ж порівняти досягнення вступників у 2023 та 2024 роках, то стає зрозуміло, що кількість осіб, які склали іспит на 200 балів з української мови та математики знизилася.
У 2023 році кількість учасників, які склали українську мову на найвищий бал становила 1115, у 2024 – це 606 осіб.
Якщо ж у 2023 році 1905 учнів успішно склали математику, то у 2024 це 1131 особа.
Читайте також: у Верховній Раді пояснили, чому хочуть скасувати медалі для випускників.