Бренди – громадам: на Волині студенти пропонують дизайнерські проєкти

20 Березня 2023, 13:22
Світлина зі сторінки кафедри дизайну ВНУ імені Лесі Українки 5463
Світлина зі сторінки кафедри дизайну ВНУ імені Лесі Українки

Коли в країні війна, може видатися дивним говорити про її туристичний потенціал. Однак, пошукові запити в інтернеті, потреба світової підтримки на різних рівнях і пошук шляхів консолідації суспільства вимагають нових рішень у всіх сферах. На кафедрі дизайну Волинського національного університету імені Лесі Українки, яка працює другий рік, пробують популяризувати регіон попри існуючі виклики.

На електронних ресурсах кафедри презентували матеріали студентів у межах вибіркової дисципліни «Дизайн туристичних об’єктів». Розробники курсу вважають, що просування туристичної привабливості Волині цілком може слугувати елементом культурної дипломатії, а ще це – можливість громадам активніше цифровізувати свої туристичні об’єкти.

Дисципліна є вибірковою та викладається на третьому курсі. 

Програма побудована так, що кожен зі слухачів та слухачок спершу обирали населений пункт, який можна популяризувати, шукали про нього інформацію, що тут є цікавого, тоді усно презентували свою ідею. Із викладачами обирали, на чому зосередити увагу. 

Завідувач кафедри дизайну Волинського національного університету імені Лесі Українки Дмитро Авраменко до викладання залучив практичну дизайнерку. 

Дмитро Авраменко, завідувач кафедри дизайну, світлина із персональної сторінки у соцмережі «Фейсбук»
Дмитро Авраменко, завідувач кафедри дизайну, світлина із персональної сторінки у соцмережі «Фейсбук»

«Наша кафедра працює другий рік. Ми вирішили, оскільки є запит на якісний та унікальний дизайн логотипів ТГ, містечок, впровадити його розробку в освітній процес. Побачимо, що з цього вдасться. Щоб студенти попрактикувалися, взяли для прикладу Шацьк, Підгайці, Боратин. Окремі студенти обирали розробку дизайну для населених пунктів, в яких проживають. Курувати цей курс запропонували місцевій дизайнерці Інні Питель», – розповідає пан Дмитро.

Наразі виконані розробки мають суто навчальний характер, але завдання максимально реалістичні, студенти цілком можуть їх демонструвати як частину свого портфоліо.

Перед початком проєкту студенти вивчали історію відповідного населеного пункту, щоб зрозуміти контекст. Далі аналізували існуючі приклади логотипів, як українських, так і зарубіжних, пропонували власні ідеї та втілювали їх. 

Проєкти, розроблені у межах курсу – це можливість продемонструвати напрацьовані вміння, навики, можливості на практичних кейсах, а не лише на словах.

«У майбутньому плануємо студентів спрямовувати на практику у різні громади, щоб вони могли отримані знання застосувати безпосередньо на місці», – додає завідувач кафедри.

Раніше викладачі університету уже долучалися до дизайнування туристичних проєктів. У 2021 році викладачі кафедри дизайну спільно із кафедрою туризму та готельного господарства розробляли туристичний путівник для Олики. 

Концепцію буклета «Туристична Олика», засновану на традиціях, культурі, спадщині та людях, презентували у межах фестивалю «Олицька переберія».

Навчальні розробки теперішніх слухачів курсу «Дизайн туристичних об’єктів» можна побачити на платформі Behance

Студентські розробки у межах вивчення курсу
Студентські розробки у межах вивчення курсу

Студентські розробки у межах вивчення курсу
Студентські розробки у межах вивчення курсу

«На цьому ресурсі можна знайти чимало цікавих рішень і використати його для просування своїх розробок. Я рекомендувала студентами сюди заливати свої концепти для портфоліо», – ділиться менторка курсу, дизайнерка Інна Питель. 

Інна Питель, світлина зі сторінки дизайнерки у соціальній мережі «Фейсбук»
Інна Питель, світлина зі сторінки дизайнерки у соціальній мережі «Фейсбук»

Важливо, що ресурс – суто демонстраційний, усі вихідні файли, які можна використати у роботі, знаходяться у розробника.

«У викладанні подібного курсу важлива індивідуальна робота із кожним студентом, адже ідеї різні. У своїй роботі я намагалася акцентувати на сильних сторонах кожного слухача. Окремі студентки гарно малювали руками. Коли робили брендинг Шацької громади, включили туди окремі ілюстрації, які вручну малювала одна зі студенток», – додає пані Інна. 

Завданням менторки було навчити студентів знаходити відповідні технічні рішення. Усі файли для бордів, сітілайтів готували у такому вигляді, як потрібно для друку, визначали натуральний розмір, підбирали шрифти.

«Брендинг туристичних об’єктів студентам зрозумілий, бо вони їх бачили і не мали чіткого технічного завдання, опиралися на наявну в них інформацію. Просто представили свої ідеї, як бачать брендинг міста чи селища. Наступним кроком, як на мене, має бути розробка фірмового стилю, що можливо вже у співпраці із конкретними клієнтами, коли є конкретне технічне завдання, деталі якого треба випитувати. Це процес із більшою кількістю деталей», – наголошує дизайнерка.

Про потрібність такої дисципліни говорять і у Боратинській громаді. 

Тут у 2018 році розробили свій логотип, ставши одними із перших на Волині. Тоді до реалізації ідеї запросили київську команду дизайнерів. Вони займалися проєктуванням територій, вперше робили подібне для громади. 

«У нас тоді не було таких конкурентно спроможних фахівців тут. Тому до нас приїздили, проводили нам сесії, слухання з представниками громади. Таким чином ми отримали не просто візуальний логотип, а справді бренд громади, який несе цінність. Відповідно запит на подібне зараз є і в інших громад», – розповідає начальниця відділу соціально-економічного розвитку Боратинської сільської ради Ольга Цуз

Ольга Цуз, світлина із архіву експертки
Ольга Цуз, світлина із архіву експертки

Потрібні дизайнерські ідеї не лише для туристичних локацій, але й для мистецьких акцій, фестивалів, тематичних культурних подій, яких на Волині не бракує. 

Але щоб розробити комплексне і ціннісне рішення, обов’язково треба взаємодіяти із громадою, вивчати її специфіку, запити, провести дослідницьку діяльність. 

На майбутнє це варто планувати, щоб студентські проєкти не лишалися суто схематичними, а їх можна було використати.

«Для будь-якої громади співпраця із дизайнерами може бути цікавою для створення інвестиційного каталогу, інвестиційних пропозицій, паспорту громади. Останні часто роблять у вигляді вордівських документів, але зараз це не цікаво, тому варто шукати оригінальніші рішення. Щоб транслювати це у соцмережах, робити якусь сувенірну продукцію, якраз і треба залучати нові дизайнерські ідеї», – впевнена пані Ольга.

У Боратинській громаді є музей меду, творчий фестиваль з нагоди Дня Незалежності, які варто популяризувати. А це також може слугувати полем діяльності для дизайнерів. 

Крім того, поширені нині електронні застосунки та сервіси також вимагають нестандартних рішень. Бо коли нема змоги бути присутніми десь фізично, оригінальні підходи в цифровому оформленні дають змогу бодай на певному рівні прожити ту чи іншу подію або уявити колорит певного місця. 

Розробки студентів у межах навчального курсу
Розробки студентів у межах навчального курсу

Розробки студентів у межах навчального курсу
Розробки студентів у межах навчального курсу

Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024
24.04.2024