Інформаційно-аналітична система EvaluEd: понад чотири тисячі Українських шкіл скористалися моніторинговим ресурсом

27 Березня 2024, 12:47
Інформаційно-аналітична система EvaluEd: понад чотири тисячі Українських шкіл вже скористалися моніторинговим ресурсом 1109
Інформаційно-аналітична система EvaluEd: понад чотири тисячі Українських шкіл вже скористалися моніторинговим ресурсом

Під час співпраці з Чеською шкільною інспекцією, Державна служба якості освіти України перейняла у партнерів інструмент на основі якого запрацювала система EvaluEd, вона призначена для комплексного самооцінювання шкіл за тими ж критеріями та показниками, за якими проходять й інституційні аудити закладів освіти.

Система повноцінно запрацювала у лютому 2024 року. Про це розповів на сайті Державної служби якості освіти заступник голови Служби Іван Юрійчук.  

«У лютому цього року він уже запрацював на повну потужність, тож школи можуть проводити комплексне самооцінювання, яке відбувається за тими ж критеріями та показниками, за якими проходять інституційні аудити закладів освіти. Відтак школа розуміє, які результати можуть бути, якби до них прийшла наша команда і здійснила зовнішнє оцінювання. Так школа може створювати якусь стратегію покращення. Зовнішнє оцінювання, відповідно до рекомендацій, відбувається раз на 10 років, а самооцінювання ми рекомендуємо проводити раз на рік. Таким чином школа може постійно вдосконалюватись», – каже Іван Юрійчук.

Нині системою  EvaluEd скористалося понад чотири з половиною тисячі шкіл, 500 з яких – на Прикарпатті.

«Також у нас є амбіція, щоб дитсадки й заклади профтехосвіти теж користувалися цим інструментом. Для них також будемо щось пропонувати», – розповідає Іван Юрійчук.

«Під час оцінювання за допомогою EvaluEd ми використовуємо дуже різні джерела інформації. По-перше, вивчаємо документацію закладу освіти. По-друге, спостерігаємо за освітнім середовищем, аналізуємо освітню програму школи й дивимося, наскільки освітнє середовище сприяє реалізації цієї програми. Ще важливо – спостерігаємо за уроками, тим, як учителі впроваджують методики, програми, передбачені законодавством. Ми маємо відповідні форми спостереження і залучаємо до цього вчителів-практиків. А якщо вивчаємо документацію школи, то залучаємо директорів. У нас є великий пул експертів, і перевірки проводять найкращі фахівці. Вони можуть бути і з цієї області, і з іншої – але не з однієї громади. І найважливіше джерело отримання інформації для оцінки школи – ми опитуємо учасників освітнього процесу. Батьки, вчителі й учні заповнюють анонімні анкети», – повідомив Іван Юрійчук.

Коментар
27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024
25.04.2024