Етапи впровадження, реформи та проблеми старшої профільної школи в Україні

27 Березня 2024, 16:46
Етапи впровадження, реформи та проблеми старшої профільної школи в Україні 1210
Етапи впровадження, реформи та проблеми старшої профільної школи в Україні

У межах реформування старшої школи та пілотування академічних ліцеїв в Україні до вересня поточного року територіальні громади мають сформувати проєкт мережі закладів профільної освіти, йдеться про те, щоб відокремити ліцеї де навчатимуться 10 та 12 класи, а дев'ятикласники, після закінчення навчання, отримають змогу вивчати профільні предмети для майбутньої професії.

Про це йдеться на порталі «НУШ».

«Із пілотуванням реформи старшої профільної школи наразі повʼязані два виклики:  учасники пілотування закінчуватимуть 12 класів, на відміну від своїх однолітків зі звичайних шкіл, а тому МОН працює над варіантами, які б стимулювали дітей і батьків брати участь в апробації реформи; діти, які зараз навчаються в закладах освіти, що пілотують “НУШ”, у 2025 році будуть у 9 класах, а пілотування реформи старшої профільної школи має розпочатися з десятого. Відповідно, МОН має напрацювати варіанти, аби їм не довелося навчатися за старим стандартом», повідомив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків.

У 2027 році відбудеться офіційний старт реформи, яка стане продовженням «Нової української школи».

Тоді, школярі дев'ятих класів й отримають можливість вступити в академічний ліцей та обрати профіль та предмети, які будуть необхідні для здобування фаху в майбутньому.

Реформа відбуватиметься у кілька етапів:

  • 2023–2024 роки – підготовчий етап, під час якого розроблять стратегію, дорожню карту та законодавчу рамку реформи. Це, зокрема, сприятиме залученню громадського сектору й міжнародних інвестицій;
  • 2025–2026 роки – пілотування, яке триватиме протягом двох навчальних років і дасть змогу провести апробацію оновленого стандарту, програм і навчальних матеріалів;
  • 2027–2029 роки – впровадження (перехідний етап), у межах якого відбуватиметься вдосконалення матеріалів і підходів;
  • 2029–2033 роки – фінальний етап впровадження реформи.

Зі слів Андрія Сташківа, уваги потребують школи, де відбуватиметься пілотування реформи й учні яких будуть першими у подібному навчанні, тому нині в Міносвіти працюють над механізмом зарахування випускників пілотних 12 класів одразу на другий курс вишів.

«Тут маємо два виклики. Перший повʼязаний із тим, що учасникам пілотування профільної середньої освіти потрібно буде вчитися 12 років, тоді як більшість учнів закінчуватимуть тільки 11 класів» – зазначив заступник міністра освіти.

Друге питання, яке потрібно вирішити, стосується нинішніх пілотних шкіл. У 2025 році, учні, які навчаються у «НУШ» будуть у 9 класах, а пілотування реформи старшої профільної школи має розпочатися з десятого класу. Тому у Міністерстві також розробляють варіанти, щоб цим школярам і школяркам не доводилося переходити на навчання за старими програмами.

Також Андрій Сташків зазначив, що не всі заклади освіти, які навчаються за програмою нової української школи отримають змогу стати академічними ліцеями. Адже це залежатиме, як від рішення місцевої влади, так й відповідності до вимог, щодо подібних навчальних осередків.

«Ліцеї опрацюють різні підходи до організації освітнього процесу за оновленим стандартом. А учні та учениці матимуть змогу змінити профіль посеред навчального року», – зазначив посадовець.

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024
25.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром