У МОН обговорили стратегію розвитку інклюзивного навчання
Провели засідання міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.
Захід відбувся 9 березня 2023 року за участі заступниці міністра освіти і науки України Віри Рогової, радника-уповноваженого президента України з питань безбар’єрності Тетяни Ломакіної, радника-уповноваженого президента України з питань Фонду президента України з підтримки освіти, науки та спорту Ольги Будник та за фасилітаційної та методологічної підтримки проєкту SURGe − «Супровід урядових реформ в Україні». Про це написали на сайті МОН.
У заході також взяли участь представники центральних органів виконавчої влади, керівники інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти, провідні науковці та експерти, представники міжнародних організацій.
Під час вступного слова Віра Рогова наголосила на гарантуванні інклюзивного навчання Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законом України «Про освіту», Національною стратегією із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та проілюструвала позитивну динаміку роботи закладів дошкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних центрів та ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти.
Водночас вона звернула увагу на виклики, зумовлені сьогоденням:
- розширення переліку категорій осіб з особливими освітніми потребами;
- забезпечення належного харчуванням дітям із цукровим діабетом, харчовими алергіями тощо;
- створення та забезпечення фінансування системи підтримки обдарованих дітей, зокрема тих, які перебувають за кордоном та навчаються дистанційно у закладах освіти України;
- реабілітація та подальша інтеграція у суспільстві осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії;
- підготовка та перепідготовка педагогічних працівників для роботи з особами із особливими освітніми потребами;
- відновлення закладів освіти та мережі інклюзивно-ресурсних центрів, зруйнованих та розграбованих.
Крім того, Віра Рогова звернула увагу на базиси, на яких має ґрунтуватися політика у сфері інклюзивного навчання, а саме:
- впровадження та розвиток системи раннього втручання;
- зміна підходів до професійної освіти педагогів та практичних психологів;
- розширення функцій інклюзивно-ресурсних центрів;
- вироблення нових підходів і системи фінансування інклюзивного навчання;
- формування світогляду громадян.
За словами заступниці міністра, активні бойові дії на території України зумовлюють нові виклики і завдання щодо реабілітації та подальшої інтеграції у суспільство осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії.
З огляду на зазначене основним стратегічним напрямом стане забезпечення доступності професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зокрема військових Збройних Сил України.
За результатами засідання визначили головні проблеми у сфері та їхні причини, проаналізували відповідні впливи, оновили перелік стейкхолдерів, погодили кінцеву мету, стратегічні та операційні цілі стратегії.
Читайте також: Розвиток дуальної освіти: досвід Німеччини та України.