У МОН обговорили стратегію розвитку інклюзивного навчання

11 Березня 2023, 16:30
Навчання 2064
Навчання

Провели засідання міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.

Захід відбувся 9 березня 2023 року за участі заступниці міністра освіти і науки України Віри Рогової, радника-уповноваженого президента України з питань безбар’єрності Тетяни Ломакіної, радника-уповноваженого президента України з питань Фонду президента України з підтримки освіти, науки та спорту Ольги Будник та за фасилітаційної та методологічної підтримки проєкту SURGe − «Супровід урядових реформ в Україні». Про це написали на сайті МОН.

У заході також взяли участь представники центральних органів виконавчої влади, керівники інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти, провідні науковці та експерти, представники міжнародних організацій.

Під час вступного слова Віра Рогова наголосила на гарантуванні інклюзивного навчання Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законом України «Про освіту», Національною стратегією із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та проілюструвала позитивну динаміку роботи закладів дошкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних центрів та ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти.

Водночас вона звернула увагу на виклики, зумовлені сьогоденням:

  • розширення переліку категорій осіб з особливими освітніми потребами;
  • забезпечення належного харчуванням дітям із цукровим діабетом, харчовими алергіями тощо;
  • створення та забезпечення фінансування системи підтримки обдарованих дітей, зокрема тих, які перебувають за кордоном та навчаються дистанційно у закладах освіти України;
  • реабілітація та подальша інтеграція у суспільстві осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії;
  • підготовка та перепідготовка педагогічних працівників для роботи з особами із особливими освітніми потребами;
  • відновлення закладів освіти та мережі інклюзивно-ресурсних центрів, зруйнованих та розграбованих.

Крім того, Віра Рогова звернула увагу на базиси, на яких має ґрунтуватися політика у сфері інклюзивного навчання, а саме:

  • впровадження та розвиток системи раннього втручання;
  • зміна підходів до професійної освіти педагогів та практичних психологів;
  • розширення функцій інклюзивно-ресурсних центрів;
  • вироблення нових підходів і системи фінансування інклюзивного навчання;
  • формування світогляду громадян.

За словами заступниці міністра, активні бойові дії на території України зумовлюють нові виклики і завдання щодо реабілітації та подальшої інтеграції у суспільство осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії.

З огляду на зазначене основним стратегічним напрямом стане забезпечення доступності професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зокрема військових Збройних Сил України.

За результатами засідання визначили головні проблеми у сфері та їхні причини, проаналізували відповідні впливи, оновили перелік стейкхолдерів, погодили кінцеву мету, стратегічні та операційні цілі стратегії.

Читайте також: Розвиток дуальної освіти: досвід Німеччини та України. 

Коментар
26/04/2024 П'ятниця
26.04.2024
25.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром