Якими темами запам’ятається 2023 рік редакції Район.Освіта

Минає складний 2023 рік, рік війни, який змушує переосмислювати багато суспільних процесів, зокрема, й ситуацію у сфері освіти.
Головними питаннями, які визначали порядок денний були: безпека учасників освітнього процесу, заробітні плати освітян, освітні втрати, здатність освітньої системи гнучко реагувати на виклики.
Наша редакція спеціалізується на тематиці, в якій певні підсумки чи то результати складно виміряти одним роком, ще й таким непростим.
Освіта – галузь, результативність якої можна відстежити, коли певне покоління починає брати на себе відповідальність за якісь комплексні процеси на рівні глобальному, як-от зміна парадигми мислення, підходів до розвитку суспільства, його цінностей та візій.
В умовах повномасштабної війни цінність освіти зростає, бо знання кожного фахівця та фахівчині можуть мати свою цінність у боротьбі з ворогом.
За рік, що минає, редакція Район.Освіта розповідала читачам, як та чим живуть різні заклади освіти: від маленьких шкіл у селах Волині, Рівненщини, Закарпаття та інших регіонів до помітних класичних університетів у Луцьку, Острозі, Рівному, Києві.
Ми стежили за:
- рівнем доходів освітян,
- перерозподілом освітньої субвенції,
- закупівлями шкільних автобусів,
- відкриттям класів безпеки;
- спостерігали за роботою релокованих закладів освіти;
- спільно із нашими авторками й авторами, які через війну опинилися у різних куточках планети, вивчали освітянські досвіди різних країн.
Ці знання цілком можна припасувати до реформування освітньої системи України, адже зараз тисячі молодих українців здобувають знання у закладах освіти різних рівнів у Польщі, Німеччині, Італії, Іспанії, Португалії, Нідерландах та багатьох інших країнах.
Нагадаємо вам найцікавіші публікації про освітні досвіди, отримані українцями за кордоном, які вивчала наша редакція.
Авторка Марія Мартинюк розповідала, як навчаються українські діти у Польщі у статті «Збори на фонд класу теж є: українки про польську освіту».
Наталія Міняйло ділилася, як влаштована освітня система у Ірландії у матеріалі «Великі черги і дорого: як працює система дитячих садочків в Ірландії»;
Діана Костюк описувала враження від освітнього процесу в Італії у публікації «Все залежить від вихователів і вчителів»: українка про враження від італійської освіти».
Вікторія Телечук дізнавалася про ситуацію в Іспанії та виклала її у тексті «Грошових внесків нема, а розклад – у додатку: досвід українки в іспанській школі».
Галина Васенок вивчала, як воно навчатися у Естонії – «Без батьківських чатиків і плати за харчування: як вчаться українці в естонських школах».
Ольга Булковська писала про освітні процеси у Німеччині у статті «Учні і батьки – це завжди наступні за вчителем люди», – лучанка про досвід німецької школи як мама і педагогиня».
А Вікторія Назарук та Марія Мартинюк висвітлили враження українки Валерії Сорочан про освіту в Нідерландах, виклавши почуте у публікації «Під час перерви вчителі у Нідерландах граються разом зі школярами: бігають у футбол, в спеку обливаються з водних пістолетів».
Крім того, журналістка Район.Освіта Вікторія Телечук спілкувалася із Сергієм Горбачовим – першим освітнім омбудсменом України, членом Колегії Міністерства освіти і науки України про те, які зміни потрібні українській старшій школі, та як змінився підхід до учнів у Новій українській школі (НУШ), яка є одним із євроінтеграційних пріоритетів Міністерства освіти і науки України.
Також редакція вивчала, які помітні культурно-освітні проєкти реалізовували заклади професійно-технічної освіти у 2023 році на Рівненщині, та як профтехам вперше вдалося стати учасниками програми академічної мобільності Erasmus+.
А ще спільно з «Новою українською школою» спілкувалися із вчителями та освітніми експертками й дізналися про нововведення у модельних навчальних програмах з історії України та світу для учнів 7–9 класів Нової української школи.
Журналістки запитували про те:
- чому важливість вивчення історії в школі зараз особливо актуальна;
- як оцінюють деякі вчителі оновлені модельні програми;
- що ще, крім змісту, на думку вчителів варто змінити.
Педагоги й педагогині зауважували, що через війну діти стали більше цікавитися історією, їм важливо розуміти сучасний світ, причинно-наслідкові процеси в ньому.
Редакція й надалі, з вірою у перемогу України, продовжить відкривати цікаві освітні досвіди, щоб наші читачі та читачки могли застосувати отриману інформацію у своїй діяльності та розуміли, що відбувається в українській освіті.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром